torsdag 28 augusti 2008

Uppblåsbar docka på Andra Långgatan

Det här med att bekänna saker känns bra. Lite lättnadskänsla. Så jag drar en till.

Det här var förra hösten. Jag, Malin och Barbapapa skulle ut och ta en öl på Kellys eller King's Head, på Andra långgatan. För er som inte vet är Andra långgatan en gata fylld med porraffärer och halvskumma krogar. Perfekt för ett litet stadsäventyr, med andra ord.

Barbapapa, som så klart inte heter Barbapapa, men kallas för det på grund av kroppsformen, bestämde sig för att dra in till en av porraffärerna. Jag och Malin rökte, så vi väntade utanför. Helt plötsligt rusar Barbapapa ut. I handen har han en låda, med vad ser vi inte, men han ropar att vi måste kuta så vi springer efter honom runt hörnet och bort mot en lekplats. Väl framme ser vi att han har en uppblåsbar docka i en förpackning. En sån där Barbara. Han hade stulit den. Lånat, som han kallade det.

Vi blåser upp den, ett jädra jobb måste jag säga, och sedan går vi mot Kellys. När vi kommer dit får vi otroligt nog ta med dockan in. Barbapapa håller den i handen, låtsas att det är sin flickvän. Då kommer fyra arga feminister fram. Ni vet typen, ultravänster, militanta lesbianer. Fördomsfullt, kanske. Men riktiga stereotyper. De blev i alla fall jättearga, snackade om kvinnoförtryck och ville slåss med Barbapapa. Hur de hade tänkt lyckas med det förstår jag inte riktigt, Barbapapa är inte minsta geten i hagen direkt. Jag bestämde mig för att sätta tjejerna på plats, så jag sa att det var min docka, att jag var lesbisk och utan sexuella erfarnheter. Jag sa att det var min födelsedag, och att Barbapapa som är så omtänksam hade köpt dockan åt mig, bara därför.

Tjejerna blev tysta, bad försiktigt om ursäkt och gick därifrån.

3 kommentarer:

Anonym sa...

sexy mama

Anonym sa...

Hahah du är bäst

För det första:
Jag har inte haft internet nu på tre veckor, och det som jag blev mest irriterad över, var att jag inte kunde läsa din blogg

och det andra:
Om jag någonsin blir lesbisk, skulle jag lätt bli kär i dig!

Stina sa...

Tack så mycket, Kisse :)