torsdag 28 augusti 2008

How could you leave me when I needed to possess you

Igår natt när jag tog min dagliga promenad runt Hairys hus kom han hem! Det här låter patetiskt, men jag har aldrig gjort det förut, och jag måste skriva av mig. Jag följde efter i hans trappuppgång, ställde mig utanför hans lägenhet och tryckte örat mot väggen för att höra vad han hade för sig. Först nynnade han på någon låt, googlade lite och är nästan helt säker på att det är denna:



Sedan ringde han till sin mamma, det hördes tydligt. Tyvärr sa han inte så mycket till sin mamma, mer än var han hade bott i Paris, vilket visade sig vara långt ifrån där jag bodde. Typiskt. Han sa att han hade skött sig, yeah right.

Åh, när jag lyssnar på texten till låten han sjöng påminner det om min kärlek till honom. Se bara:

Hairy (Heathcliff), it's me
Your Stina (Cathy), I've come home
I'm so cold
Let me in your window

Ooh, it gets dark! It gets lonely,
On the other side from you.
I pine a lot. I find the lot
Falls through without you.
I'm coming back, love,
Cruel Heathcliff, my one dream,
My only master.

Inga kommentarer: