onsdag 20 augusti 2008

Min nallebjörn

Ja, jag vet vad du tänker, jag är besatt. Jag kan inte hjälpa det. Det är så mitt liv ser ut. Min första tanke när jag vaknar är en undran om Hairy tänker på mig. Min andra tanke är en önskan om att han fanns bredvid mig. Min tredje tanke är att han i så fall borde raka sig. För hårig, det är han allt. Det är inte för inte som smeknamnet kom till. Sedan undrar jag om det skulle stickas att krama honom. Eller om det kanske skulle vara som att krama en nallebjörn, lite pälsig och luden sådär. Trevligt vore det säkert.


Jag kanske borde testa en ny taktik. Ringa upp honom och sjunga Elvis Presleys låt Teddy bear. Tror ni det skulle funka?


Nej, vet ni, nu har jag inte tid att sitta här längre. Nu är det dags för den dagliga promenaden runt hans hus.

Inga kommentarer: