torsdag 28 augusti 2008

Så här firar Stina Valborg

Jag tänkte berätta något som ingen vet om, förutom jag och min kompis Malin, som var med på det hela.

Det här har tyngt mig en lång tid nu. Eller ja, hur längesen var det Valborg? Sedan dess har det tyngt mig i alla fall.

Jo, så här var det. Vi var hemma hos Malin på förfest, just the two of us. Vi gjorde det vi brukar göra, shottade lite vodka, blandade lite drinkar, ringde lite till Hairy och hans bekantskapskrets för att sedan bege oss ut på stan. Vi valde ett kasst ställe i Majorna som ingen av oss hade varit på innan. Bad choice. Personalen var otrevlig, de tog mer betalt av oss än av andra, det sög helt enkelt. Så, fulla som vi var blev vi sura, så vi bestämde oss för att jävlas lite. Vi tog då en ganska viktig elektronisk pryl (vill inte säga exakt vad), sprang iväg med den, åkte till Brunnsparken och slängde den i ån. Sedan var vi på väg till 7 eleven för att köpa ägg att ägga huset med. Äggen där var slut, eller så kanske de aldrig hade ägg där, vad vet jag. Blev i alla fall ingen äggning. Vi ringde istället Hairy, som sa att han var på Golden Days. När vi gick dit var han på väg därifrån, vi såg honom hoppa upp på sin cykel och fladdra iväg.

Ångesten var ganska stor dagen efter, må jag säga. Men nu när det inte blev någon polisanmälan, känns det inte så farligt längre.

Inga kommentarer: