torsdag 21 augusti 2008

Gorillan kör taxi!

Kom hem från sjukhuset för en kvart sen. Det var nog det värsta jag varit med om, en jättestor nål som de tryckte in i knölen, nöp till och sedan drog ut en bit av den. Fy fasen. Nu får jag vänta några dagar innan svaret kommer. Läkaren tyckte att knölen verkade ha krympt - ett gott tecken.

På vägen hem tyckte jag att jag såg Hairys bästa vän Gorillan, i förarsätet på en taxibil! Jag brukar ringa Gorillan ibland också, mest för att luska fram lite skvaller om Hairy, som var han befinner sig och sådana saker, så jag ringde idag med. Det gick fram många signaler innan Gorillan svarade.
Samtalet:

Stina: Hej, det är Inga-Britta! (Försöker låta som en gammal käring på rösten)
Gorillan: Jaha.. Känner jag dig?
Stina: Jag sökte efter en taxi. Stämmer det att du kör?
Gorillan: Eh, ja... Hur fick du mitt privata nummer?
Stina: Jag fick det av din mor, pojk!

Sedan la jag på. Fick reda på allt jag behövde, alltså att Gorillan kör taxi. Nu vet jag vilket taxibolag jag ska använda nästa gång.

Inga kommentarer: