söndag 25 januari 2009

Dejt med Sten

I fredags i skolan frågade Sten om jag ville gå ut och äta med honom i går.
Det kändes lite fel att svara "ja", men han är ju såå snygg. En snygg kille och gratis mat var för svårt att säga nej till.
Men kan inte påstå att dejten blev som jag trodde. På en dejt förväntar jag mig att killen ska betala notan. Tycker det är så det ska vara. Kalla mig gammaldags, men så ska det vara. Men när notan kom lade han bara upp tillräckligt för det han beställt.
Nej, nu går jag händelserna i förväg.
Vi träffades på stan, av någon anledning ville han inte komma hem till mig och hämta mig, men inte heller att jag skulle komma hem till honom. Han kanske är bostadslös?

I alla fall så gick vi till någon liten restaurang men ett fruktansvärt konstigt namn som ingen människa kan komma ihåg. Sten var väl trevlig nog, men det kändes inte alls rätt. Först tänkte jag att han kanske var konstig eller störd på något vis och att jag märkde det på något sätt, men sedan slog det mig.
Sten är inte Hairy, när jag väl kommit på det kunde jag inte tänka på något annat. I stället för att prata mer med Sten och försöka göra det till en bra kväll satt jag där och tänkte på att han inte är Hairy och alla skilnader mellan dom.

Jag var på dejt med snygga Sten, men bara längtade hem till min Hairy.
Kvällen kändes otroligt lång och seg, den ville aldrig ta slut. Fick tillslut säga att jag behövde gå hem för att jag var tvungen att vara på jobbet klockan 8 i morse, tror att han gick på det.

När vi äntligen gått skilda vägar tog jag mig hem så fort som möjligt. Fick tyvärr inte syn på Hairy, men tror att det lös inne hos honom. Såg så ut genom nyckelhålet i alla fall. Men kunde inte stå kvar där länge alls, det kom någon i trappan.

Hoppas bara att det inte blir konstigt mellan mig och Sten i skolan nu, vi ska ju ändå gå tillsammans resten av kursen nu.

Nu vet jag i alla fall säkert att Sten inte är något för mig, utan att det är Hairy som gäller.

1 kommentar:

Anonym sa...

I will apreciate if you'll write ur thoghts in english....just kiddn'....i don't understand what r ur thoghts but seems to be something interesting :D:D:D