tisdag 24 februari 2009

SEMLA och bantning



I morgon ska jag börja banta på riktigt!
Så nu ikväll är det/har det varit en stor frossarkväll för mig. Har ätit två semlor och massor med godis. Kan ju inte äta godis och sånt efter klockan 12 i natt, så fram till dess ska jag frossa i godsaker.
Sen med start i morgon är det ett nytt liv, i alla fall ett nytt matliv, det andra kommer jag nog inte att ändra på. Funderar på att kanske börja träna lite mer, men då är problemet att med mindre mat i mitt system kommer jag inte orka så mycket. Man kanske borde hålla sig till att träna en eller kanske två gånger per vecka beroende på hur mycket jag har gått ner. Lite synd att muskler väger mer än fett, hade varit kul att gå ner i siffror på vågen och inte göra om fett till muskler och riskera att gå upp i vikt. Man kanske borde skippa träningen och bara äta mindre?

Jag har bestämt mig för att rata alla kända, "stora" dieter, i stället ska jag köra på det som känns bra för mig. Jag ska köpa frukt och ha på min hylla i kylen så att Hairy ser att jag äter nyttigt. Självklart ska jag inte äta frukten! Jag ska äta ett mål mat per dag. Den måltid som ska ätas är middag, då det är då som det är störst chans att jag ser Hairy i köket. Vill inte att han ska veta att jag ska banta, så han ska tro att jag går ner i vikt för att jag äter mycket frukt och är allmän nyttig. Sånt har jag inte tålamod för. Snabbt ska det gå.
Jag har tålamod med en sak, och det är Hairy. Honom har jag tålamod med bara för att där är det jag som har all kontroll.

Önska mig lycka till med min diet nu!

1 kommentar:

Anonym sa...

Usch, jag vet hur det kan vara. Haha, jag försökte en gång, klarade typ två dagare. Men Lycka till med allt iaf :)