söndag 1 februari 2009

Helgäventyr

Jag och Malin var ute en sväng på stan i fredags. Det började bra nog med att vi var hemma hos Malin och förfestade. Ville inte vara hemma hos mig och förfesta, ville inte att min älskling skulle se/höra mig i ett så berusat tillstånd. Brukar bli en hel del drickande med Malin. Vi har fruktansvärt kul tillsammans, men ville inte riskera att Hairy skulle höra några kärleksbetygelser.
När vi druckit upp allt drickbart hemma hos Malin begav vi oss till en mer eller mindre välkänd pub. Malin, det sociala odjuret som hon är började samtala med ett gäng killar. Måste väl erkänna att de var ganska så söta, men inte i stil med min Hairy. Eftersom jag ogärna ville sitta där som en panelhöna pratade även jag med killarna. Efter en timma eller två frågade en av killarna, vi kan kalla honom Erik, om inte jag och Malin ville följa med ut och röka lite.
Självklart så tackade både jag och Malin ja till erbjudandet. Dumt att tacka nej till gratis cigg.

Om det hade varit en vanlig cigg hade nog min berättelse slutat ganska snart. Men nu var det inte vanliga cigg. Att de var utan filter borde kanske ha varit en ledtråd, men jag tror inte att varken jag eller Malin tänkte så långt.
Vill inte tänka på hur jag och Malin betedde oss sen. Men kan avslöja att man blir otroligt matsugen. Tyvärr så var både mina och Malins pengar slut vid denna tidpunkt, men jag trodde seriöst att jag höll på att svälta ihjäl.
Nöden har ingen lag heter det ju, tror inte att det var menat att tas bokstavligen, men så blev det i alla fall. Det blev så att jag och Malin hittade en öppen 7 Eleven där vi hittade ett par mackor som vi lyckades få med oss ut utan att människan som halvsov bakom kassan märkte något. Är väldigt tveksam till att personen märkte att det var någon inne i affären alls faktiskt.
Jag hoppas verkligen inte det. Känner lite ångest måste jag säga. Tänk om han ringer polisen? Tänk om vi syntes på övervakningskameran? Måste ringa Malin och se om hon har samma ångest!

5 kommentarer:

Anonym sa...

STINA DIN BUSE!

Anonym sa...

hahaahaha!!!!!!!! du e la för rolig!

Anonym sa...

hähähä du e roooolig:)
Kolla gär na min blogg också. klicka på mitt namn!

Anonym sa...

blogga mera !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D:DD:D:D::D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D::DDD:DD:D:D:D:D:D:D::D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Anonym sa...

Svara i nästa inlägg eller här:

Spelar Hairy i något band?
Börjar Hairys riktiga namn på en vokal?
Har du Hairy som vän på t.ex. Facebook eller msn?