söndag 15 februari 2009

Fyllecell

Värsta natten i mitt liv. Jag är gråtfärdig bara jag tänker på det. Ska försöka förklara.

Det började igår kväll. Alla i min korridor var ute och under och över oss är bara företag, vilka rimligtvis inte borde vara där en lördagkväll. Så jag försökte öva lite på min trumpet. Jag hade i öronproppar för att jag har läst att öronen är väldigt känsliga, vill inte riskera tinnitus eller hörselskador. Men ja, så hade tydligen de nedanför oss inte haft stängt ändå. Idioter.

Det var en patetisk jävel som skulle ta ut lite övertid så där en lördagkväll runt tiotiden. Som ringde polisen.

Polisen hade stått och bankat på min dörr länge, tydligen, men jag hörde ingenting pga öronpropparna och mina egna trumpetljud. De sparkar då in dörren (hej film?) och frågar vad jag tror jag håller på med.

Jag svarar att jag tror att jag håller på att spela trumpet. De tycker att jag är uppkäftig och säger att jag är för full och/eller narkotikapåverkad.

Jag protesterar och säger att jag är helt nykter, det var jag ju, men de vägrar lyssna. "Så säger alla". Men testa mig då, säger jag. De ska göra det på stationen, säger dom. Så rätt var det är sitter jag i fyllecell i Mölndal, bara för att jag hade spelat trumpet.

De tog både urin- och blodprov, vilket så klart visade att jag var ren. Nu planerar jag att stämma staten. Jag ska inte behöva bli behandlad så. Alltså, jag? En liten tjej? Helt sjukt.

Jag vågar inte berätta något för mina föräldrar heller. Jag skäms så, även om det inte var mitt fel. Vet inte om jag ska våga bertta för Hairy. Jag behöver stöd just nu :(

7 kommentarer:

Anonym sa...

låter inte kuligt.
ALLA KLICKA PÅ MITT NAMN!!!!!!!!!!!!

Anonym sa...

Stäm inte staten, du har inte råd. Du har inte tid. Det kommer inte leda någon vart.

Anonym sa...

blogga mera !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:D:D:D:D:D:D:D:D

Anonym sa...

alltså. man blir bara arg när man läser det här.

nu försvann mitt hopp om mänskligheten helt.

Anonym sa...

Kanske bäst att passa sig. Spelar själv piccolo och använder också öronproppar när jag spelar. Testa musikproppar om du inte redan använder sådana. Man hör lite mer av annat då de dämpar jämnare men de skyddar fortfarande öronen.

Anonym sa...

blogga mera!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! SKYNDA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonym sa...

Hmm.. kollar man igenom polisens händelsrapportering (som är officiell) för förra helgen ser man snabbt att detta är lögn.

Tror hela bloggen är bluff.

Nu tas skert detta bort snart igen precis som sist...