lördag 28 februari 2009

Bantning + Hairyjakt = trött Stina

Bantningen går väl ganska så bra. Har inte vågat väga mig än, tänk om jag inte har gått ner något? Det hade varit katastrof! Men jag vill tro att jag har gått ner ett par kilo, känns som att byxorna är lite lösare, men det kanske bara är önsketänkande eller hallucination (matbrist gör konstiga saker med mig). Måste säga att det har varit jättejobbigt att bara äta en gång om dagen, så jag har faktiskt fuskat två gånger. Jag kunde inte låta bli, jag trodde jag skulle dö av svält! Har även märkt att jag är fruktansvärt trött hela tiden nu med, om det inte var för kaffekoppen bredvid mig så hade jag sovit nu. Har gått och lagt mig före 21 varje dag. Tror inte jag har lagt mig så tidigt på tio år, minst!

Jag har lite dåliga nyheter på Hairyfronten. Han har åkt bort nu i helgen, tror att han åkte med några kompisar. Hoppas det, eller att det i alla fall inte var med någon annan tjej! Men vad ska jag göra nu i helgen då? Jobbar inte, hade tänkt kanske våga prata lite mer med honom, men nu går ju inte det! ooh vad jag vill att han ska komma hem nu! Det är därför som jag sitter här nu. Jag väntar/hoppas på att han ska komma hem tidigare. Är det detta som är abstinens?
Gud vad trött jag är, trött och hungrig. Ska nog gå till köket och skaffa lite mer kaffe.
Kommer han inte i morgon så ringer jag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men du, om du vill gå ner i vikt så känns det som om du måste byta metod. För det första så mår ingen människa bra av att bara äta en gång om dagen. Plus att när man äter så sällan så spar kroppen på fettet som en säkerhetsåtgärd.
Att äta oftare, men mindre är nog det absolut bästa om du också vill kunna behålla lite ork. Att äta var fjärde timma håller igång förbränningen och det är det absolut hälsosamaste. Nu vet jag inte riktigt hur du bantar och tränar eller vad du gör för jag hittade precis den här bloggen... Men jag tänker följa dig och se hur det går :) Lycka till och var rädd om dig!!

Anonym sa...

KOmmentaren kommer från freerida.blogg.se