lördag 9 maj 2009

Samtalade med Hairy!

Mötte Hairy när jag kom hem från skolan idag, att förlåta honom är svårare än jag trodde. Började nästan gråta när jag såg honom, men tänkte på att jag skulle ta mig samman och komma över detta, så jag hejade på honom. Han hejade tillbaka, och log! Jag vet att jag lovade mig själv att jag inte skulle bry mig, men hjärtat vill vad hjärtat vill. Vi pratade lite mer, vi pratade lite om skolan (vi har båda tenta ganska snart). Sen pratade vi tyvärr inte så mycket mer, men det finns en bra anledning till det, vi var nämnligen framme vid hans dörr. Alla de känslor som jag trodde att jag lyckats komma över är nu tillbaka, starkare än någonsin.
Jag har bestämt mig för att jag SKA ha Hairy, jag ska visa honom att det finns bättre alternativ än den horaktiga tjejen jag såg honom med. Jag ska få honom att se mig som en sexig och vacker tjej. Så i morgon ska jag och Malin gå på stan och köpa mig lite nya sexiga (men inte för sexiga) klänningar som jag kan visa upp mig i. Jag tror att jag har en ganska så bra koll på vad han tycker är sexigt.
Han ska bli min!

5 kommentarer:

åäö sa...

Jag såg vad du skrev och jag vet bara att du har väldigt förträngda, "över-"dumsnälla" känslor. Det är inte normalt att bo med någon som... och att du liksom kämpar med att förtränga och förlåta. Inser du inte att du skulle vara lycklig på riktigt om du var med nån som tyckte om dig, och inga andra. Är du lycklig, eller kan bli, av att bli dumpad, fastän han vet att du, om än genom att må dåligt, fortfarande "förlåter" honom. Det dränerar det men du ser det inte. En "normal" peson skulle aldrig ha accepterat det. Vad får dig att vara kär i en som inte är kär i dig? Vad är det för mening med det? Vill du inte bli älskad tillbaks? Som du är nu? Om inte det räcker som du är nu, åtm inte för den du bor med, så vad tror du så ska ändra det? Att du ska ställa upp med ännu mer saker, att du ska behöva kräla ännu mer, för at bara få lite tillbaks, som du hoppas, trots vad som hänt. Har vederbörande såna egenskaper som i stort går att jämka mot det? En person ändrar sig inte utan vidare. Alltså är det lika troligt att det händer igen. Jag tror inte att du förmår känna fullt ut, att du inte förmår se din egen självrespekt. Vill du hindra den, eller se den? Du kommer finna det, om inte nu, om du inte vill se det, så sker det framöver, senast inom några år. Och då kommer du isf att vara en bitter tant som tappat tron på alla män osv, än att du kan ta hur dum det är du själv som varit.
Visst gör det ibland pga ett o annat ont att hålla av nån, men finns det inte vissa saker, som ändå, när det så för långt långt inte leder till annat än att det bara faller av. Är det värt lika mycket, jämfört med om du hade blivit älskad. Om du inte ser det så kan du inte räkna med nån lycka.

Anonym sa...

Den här s k bloggen är för korkad för att vara autentisk. Bara påhitt kan ligga bakom, efter att ha sett övriga inlägg.

Lotta sa...

Alltså Stina, dina läsare verkar ju vara cp. Kommentarerna du får är skrämmande. Titta bara på de ovanstående. Idioter

den du sa...

Varför är dem som klagar på bloggen alltid anonyma? dem ska väl förfan stå för sin sak! jävla idioter är dem!!!!!!!!! tappa inte hoppet för hairy!!!!!
ha bra självförtorende så kommer allting lösa sig!
hoppas att du har det bra!
blogga mycket mera :)
ha det gôtt!

Anonym sa...

Istället för att bara säga hej borde du fråga om han vill gå ut med dig. Du får inget napp genom att vara trevlig bara, som kille lär han tyvärr inte fatta hinten.