söndag 27 december 2009

God Helg

Hoppas alla som firar jul har haft en bra jul! Och ni som inte firar jul kanske har firat något annat, om så är fallet hoppas jag att ni hafr det bra ni med. Ni som inte firar något alls har verkligen missat något!
Själv har jag firat med min familj, och har haft det väldigt trevligt. Detta har dock inneburit minimal tid för Hairyspaning, vilket är synd och beklagligt. Fick måga fina julklappar, bla så fick jag en ny fin symaskin. Jag ska försöka mig på att sy en tröja själv. Någon som vet något bra tyg man kan använda? Vill inte att den ska se ut som nån vanlig tråkig tröja man kan köpa var som helst. Känner också att jag vill dela med mig av en väldigt knepig/konstig julklapp jag fick av min ena moster. Hon gav mig ett tredagars fiskekort till en sjö i värmland. Jag har aldrig fiskat i hela mitt liv, och kan inte förstå när värmlänningar pratar. Varför gav hon mig detta? Jag tror att hon har blivit lite knäpp, eller förväxlat mig med någon som gillar fiskar. Jag äter fisk för att jag hatar dom, men det betyder inte att jag vill vara den som tar livet av dom. Ska nog försöka sälja det på blocket.

Min diet har inte gått jättebra nu över helgen, men jag ska ta nya friska tag här nu. Har slängt ut den julskinka jag fick med mig hem. Hade inte hjärta att säga det till farmor, hon hade ju stått vid spisen hela dagen för att fixa all mat.
Till dig som tyckte att jag skulle börja äta vanlig mat och träna mer. Det fungerar inte, jag har redan försökt. Det var ju därför jag gick upp i vikt från början! Att äta vanlig mat fungerar inte. Har du sett hur folk ser ut på stan? Kan slå vad om att alla dom äter "vanlig" mat. Jag tror inte på det riktigt. Jag tror att det finns en diet där ute som är perfekt för mig och min kropp. Tänker fortsätta leta och pröva mig fram tills jag hittar den.

Imorgon blir det andra långgatan och Hairyjakt för mig tror jag. Håll tummarna för mig!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är kär i dig!!!!

brötill korvén sa...

JAG ÄR OCKSÅ KÄR I DIG!

brötill korvèn sa...

ps, jag håller på att skriva en låt om dig!

Anonym sa...

Det finns ingen diet som fungerar just för dig. Ät nyttigt, lev på pasta sallad, avokado sallad, bön sallad, quinoa etc. om du nu ska envisas med att ha en diet. Men att träna fungerar defintivt. När det kommer till att gå ner finns det en enkel regel: stoppa i dig mindre än du gör av med. Håll det så går det bra. Men om du inte tränar så får nu inte en fin definierad kropp för att gå ner tills ingen fett finns kvar är inte nyttigt och dessutom inte snyggt. Kanske borde låta min snälla träningsguru skriva ett tränings och diet program till dig? Vad säger du?