måndag 8 september 2008

Just a little bit

Jag har bloggat ganska dåligt på sistone. Det finns några anledningar till det. Främst för att jag har haft fullt upp med att spana på Hairy och ringa djurskyddsverket. Jag vill ju fortfarande ha en get på balkongen.

Jag undrar när jag ska våga bekänna färg för Hairy. Jag börjar bli rädd för att han känner igen mig snart. Det är inte alltid som jag är tillräckligt diskret när jag följer efter honom. Tror han att det är slumpen eller förstår han att jag förföljer honom?

Vem vet?

Hairy förmodligen.


Ska jag berätta om det senaste samtalet till djurskyddsverket?

Stina: Hej, mitt namn är Stina och jag ringde för några dagar sen angående en fråga om getskötsel.
Djurskyddsverket: Jaha, du. Vad var det för fråga?
Stina: Jo, jag undrar vad ni har för regler angående boende för geten. Eller förvaring, hur man nu vill se det.
Djurskyddsverket börjar harkla sig och andas konstigt.
Stina: Är du kvar?
Djurskyddsverket: Jag förstår inte riktigt din fråga. Du undrar vad det är för krav på stallen?
Stina: Så kanske man kan uttrycka det sig. Det är kanske en definitionsfråga. Balkong, stall, det funkar nog.
Djurskyddsverket: Balkong?
Stina: Jag hade tänkt göra om balkongen till getbostad.
Djurskyddsverket: Getter behöver värme och hagar att gå på bete i.
Stina: Vad händer om de inte har det?
Djurskyddsverket: Då blir du anmäld för vanskötsel av djur.
Stina: Haha, HITTA MIG OM DU KAN!
Så slängde jag på luren.

Tillbaka till Hairy då. Tror ni han tycker om getter? Jag vet inte vad jag skulle ta mig till om fallet inte är så. Min dröm skulle gå upp i rök.

Åh, min Hairy.

Ge mig ditt liv nu.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Djurskyddsverket just got owned! :P

david sa...

Är det verkligen sunt att ha en stackars get på en balkong? En get måste ju få utlopp för sina horn och kunna skutta omkring å stånga andra getter. Men om Du nu bara måste ha en, så föreslår jag att Du inreder ett av Dina rum och i n t e balkongen som boplats för geten, för den blir nog sketen den geten efter ett tag och grannar gillar inte sån som syns och det gör inte get-sket om den är i egen hage, om din mage står ut med lukten från fukten när geten kissar (nej jag vet, det rimmade inte). Skaffa en cool killer-iller istället :) kram å hej från mej.