onsdag 10 september 2008

Existens

Det är ett roligt faktum att nästan en fjärdedel av Aftonbladets läsare igår trodde att världen skulle gå under idag, i samband med "Big Bang-experimentet", som Aftonbladet valt att kalla det. Det är ännu roligare att läsa bloggar med anknytning till just den artikeln. Folk skriver att det är omoraliskt att utsätta jorden för en sådan risk och så vidare. Jag säger att det är dags för Sverige att införa mycket mer naturvetenskap i skolorna, så att folk har tillräckligt med vett för att förstå att Aftonbladets skrämselrubriker inte är någonting annat än ett sätt att tjäna pengar på.

Och om nu jorden skulle gå under, varför sitta och noja över det dagen innan? Inget kommer ju finnas kvar ändå, du kommer knappast märka det själv. Poff, säger det, så är allt borta.

Big deal. Inget finns kvar. Bara att acceptera.

Fast hade jag vetat att det var min sista dag i livet skulle jag kontaktat Hairy och presenterat mig för honom i verkliga livet. Hm, när jag tänker efter, borde jag inte göra det redan nu?

Kanske dags att ringa honom igen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är bäst, jag kan inte hålla med mer om det där med artikeln. Tjejerna i min klass satt och skakade i bänkarna, medan jag satt och roade mig åt det.

Fortfarande min favoritbloggare, insåg själv att jag faktiskt nämner dig i min blogg =)

Anonym sa...

Ja du borde presentera dig för honom IRL :) du har inget att förlora på det:)