tisdag 9 september 2008

En märklig morgon

Jag förstår inte vad det är som gör att knepiga människor dras till mig. Det är alltid jag som blir utsatt för det. Är jag också konstig?

I morse när jag var på väg till jobbet står det en man med en banderoll i stan. På banderollen står det "Kärlekshjälpen" eller något liknande. Han har en korg i handen med massa kondomer i. Han frågar om jag vill ha en, och jag tackar ja. Jag stoppar den i fickan och tänker inte mer på det. Men så när jag är framme vid jobbet och letar efter nycklarna känner jag något kletigt i fickan. Kondomen var öppnad! Jag är så äcklad! Jag hoppas att kletet var glidmedel och inget annat. Var tvungen att springa både till Apoteket och Systembolaget nu på rasten. Fick inte köpa någon läkarsprit på Apoteket så det fick bli vodka från Systembolaget. Köpte en liter som jackan nu badar i.

Någon som också upptäckte denna mystiska människa? Någon som också fick en öppnad kondom?

Inga kommentarer: